Surse de proteine vegetale

Cu siguranta stiti ca la mesele din post mâncăm la fel ca inainte, doar ca fara produse de origine animala.

Fara o buna organizare in perioada postului, mancam mai mult si poate nu atat de sanatos.  In aceasta perioada predomina consumul de cartofi prajiti, gemuri, multa paine, produse de post gen pateuri vegetale, mezeluri vegetale care contin o cantitate mare de grasimi. Toate acestea duc la o crestere in greutate si o accentuare a poftei de mancare, pentru ca cu cat mancam mai mult si mai prost, cu atat organismul nostru este mai infometat.

Un aspect important pe care il negligam, este modul cum asimilam, pentru ca putem sa mancam cea mai buna hrana /bio si totusi sa avem carente nutritionale .

O intrebare care inca mai persista, este “De unde ne luam proteinele, daca nu mai consumam carne ?”

Care sunt cele mai bune surse de  proteine vegetale

  • Semintele de canepa  decorticate – 34g proteine/100g. Au un gust usor de nuca le putem folosi in salate, shake-uri, paste.
  • Semintele de chia – 19g proteine/100g. Se pot folosi in preparate ca inlocuitor de ou, budinca de chia, shake-uri. Acestea au un continut mare de fibre care ajuta la aparitia senzatiei de satietate
  • Drojdia de bere inactiva – 44g proteine/100g. Are un gust ca de cascaval si un continut mare de vitamine din complexul B si poate fi folosita in salate, paste, supe.
  • Nucile, migdalele, alunele de padure, fisticul consumate cu masura ( cam cat incape in causul palmei si intotdeauna consumate hidratate in apa ) sunt o sursa excelenta de proteine si grasimi sanatoase
  • Leguminoasele: nautul, fasolea boabe, lintea , mazarea se pot combina cu orez sau cereale integrale pentru a forma proteina completa
  • Quinoa este o pseudocereala bogata in proteine – 4,5g /100g, fibre, fier, magneziu, zinc. Are un gust neutru si o poti folosi in supe, salate, tocanite
  • Soia boabe uscate – 38g proteine/100g sau  tofu – 15g proteine/100g. Sunt contraindicate persoanelor cu dereglari hormonale
  • Fulgii de ovaz integrali – 13,5 g proteina/100g. Contin fibre solubile ce contribuie la scaderea apetitului, colesterolului rau – LDL si reglarea glicemiei.
  • Spirulina – 62g proteine/100g. Este considerata un superaliment, datorita complexului de nutrienti si a beneficiilor asupra sanatatii. Este o sursa excelenta de fier, poate fi folosita in tratarea anemiei, in curele de detoxifiere pentru eliminarea metalelor grele, in curele de slabire ajuta la cresterea metabolismului.

Cum arata un meniu vegetarian

Dimineta , beti 300ml de apa calduta cu sucul de la un sfert de lamaie pentru cine nu tolereaza lamaia se poate inlocui cu 3 picaturi de ulei esential pur de lamaie.

 Mic dejun

  1. Porringe de ovaz

fulgii de ovaz  se fierb cateva minute in lapte vegetal de preferat facut in casa + scortisoara + stafide/miere

sau

  1. Humus cu legume ( ardei , castravete ) + wasa

Gustare un fruct la alegere

Pranz

  1. Salata rece cu fasole rosie

fasole rosie , avocado, ceapa, castravete , ardei gras , patrunjel verde, ardei iute, ulei de masline, suc de lamaie + paine cu seminte

sau

  1. Ciorba de legume + orez integral cu ciuperci brune si salata de varza murata cu chimen

Gustare – un fruct sau nuci/ migdale hidratate in apa

Cina

1.Supa crema de broccoli cu crutoane picante

sau

  1. Salata cu quinoa si tofu

Quinoa, tofu, castravete, spanac, rosie, rodie, suc de lamaie, ulei de masline

Intre mese puteti bea ceaiuri preparate sub forma de infuzie sau macerat la rece. Va recomand ceaiul de fructe de maces, un ceai aromat, vitaminizant, care poate inlocui cu succes amestecurile de ceai de fructe din comert, care au in cele mai multe cazuri arome adaugate. Ceaiul de flori de salcam poate fi folosit pentru calmarea arsurilor gastrice, ceaiul de ghimbir pentru o digestie optima, iar ceaiul de tei pentru un somn odihnitor.

Pentru meniuri personalizate si recomandari fitoterapeutice va invit cu drag la o consultatie nutritionala .

Este ok sa ne informam, sa ne dorim sa mancam sanatos dar pentru ca lucrurile sa se schimbe avem nevoie de actiune.

Cu drag, Ionela Stoian

Terapeut Nutritie, Diete, Stil de Viata, Fitoterapeut

Lasă un răspuns

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*