• 0734 033 022

Cum ne întărim imunitatea organismului toamna ?

Bioritmul uman este influențat de trecerea anotimpurilor. Schimbările din natură, vremea mai capricioasă, soarele „mai scump la vedere”, toate acestea pot contribui la o stare melancolică și o scădere a nivelului de energie. Cum ne raportăm la o zi mai posomorâtă ține de noi, de ceea ce gândim și ceea ce facem.

Toamna, organele care trebuie susținute sunt plămânii și intestinul gros. Tot acum este momentul propice pentru începerea unor cure de imunizare a organismului.

Ce este indicat să consumăm toamna?

Natura este cea care ne oferă răspunsul, alimentele sezonului:

● cu preponderență cele care cresc în sol – morcovi, păstârnac, țelină rădăcină, cartofi, sfeclă roșie.

●  se consumă varză, conopidă, broccoli cu precizarea că sunt alimente „gușogene”. Ele conțin anumite substanțe care blochează preluarea iodului de către tiroidă. Persoanele care suferă de hipotiroidie le pot consuma gătite. Prin fierbere aceste substanțe se diminuează.

●  dovleacul poate fi consumat copt, în supe-creme, deserturi, shake-uri. Conține puține calorii (100g de dovleac copt conțin 20 de calorii, 1g proteine, 0 lipide, 5g carbohidrați și 2g fibre). Dovleacul este o sursă de fibre, minerale, vitamine și în special vitamina A, C, E și vitamine din complexul B. Consumul lui este indicat în reglarea colesterolului, reducerea greutății corporale, combaterea constipației, detoxifierea organismului.

●  strugurii au doar 69 de calorii la 100 de grame. Chiar și o persoană care dorește să slăbească și are o dietă echilibrată nu ar trebui să-i excludă din alimentație. Consumul moderat de struguri aduce reale beneficii sănătății în timp ce o prăjitură satisface doar plăcerea. Cu un conținut ridicat de apă, fibre, potasiu, antioxidanți (luteină și zeaxantină), în coaja strugurilor roșii se află resveratrol. Acesta e un polifenol ce protejează inima și vasele sanguine având efecte anti-inflamatorii și anti-îmbătrânire. Strugurii ar trebui consumați cu coajă, ideal pe stomacul gol în prima parte a zilei.

Cura cu cătină

Fiind sezonul cătinei, o cură cu cătină proaspătă ne pregatește pentru sezonul rece. Fructele de cătină au un gust acrișor-astrigent și sunt destul de acide. Acestea se remarcă prin concentrația mare de vitamina C – în jur de 500-600 mg la 100 de grame. Mai conțin vitamine E, K, F, P, vitamine din complexul B, betacaroten, minerale și uleiuri. Consumul de cătină are un efect imunostimulator, energizant, vitaminizant, antiinflamator, antibiotic, cicatrizant.

Cum se prepară cătina cu miere

În primul rând, facem o plimbare până la piață, unde vom căuta fructe de cătină nestrivite, de culoare cât mai portocaliu. Ajunși acasă, avem grijă ca, după ce le spălam, să le uscăm foarte bine. În caz contrar, amestecul va fermenta destul de repede. Personal, pregătesc cătina cu miere în borcane mici, depinde de câți doritori sunt în familie. Într-un borcan de sticlă, se pun boabele de cătină, cam două treimi, după care se acoperă cu miere lichidă naturală. Borcanul se păstrează la rece. În perioada de macerare de 7 zile, se mai amestecă când ne mai aducem aminte.

Mod de administrare

●  Copiii peste doi ani: câte o linguriță dimineața pe stomacul gol, de preferat diluat cu apă.

●  Copiii peste vârsta de 7 ani: câte o linguriță de două ori pe zi, înainte de masă, de preferat diluat cu apă.

●  Adulți: câte o lingură de două ori pe zi, înainte de masă.

Cătina nu se administrează niciodată seara. Aceasta deoarece are efect energizant. Persoanele care se află sub medicație în special cu anticoagulante, antiinflamatoare sau orice alt medicament, trebuie să ceară sfatul medicului specialist înainte să înceapă cura cu cătină. În general orice cură, fie de o lună sau două, trebuie sa aibă și o perioadă de pauză. De exemplu în cazul în care cura ține două luni, practic doar 21 de zile din luna respectivă se ia suplimentul.

Nu vă comparați rezultatele cu ceilalți

În general, noi oamenii avem obiceiul de a ne compara cu ceilalți, uitând că fiecare este diferit. Aici nu mă refer la fizic, caracter, ci la moștenirea genetică, modul cum gândim, cum facem față situațiilor mai dificile și cum ne raportăm la ele.

Când începem o cură de imunizare, ar trebui să înțelegem că nu putem pune tot greul pe formula de superalimente aleasă, ci ar trebui să facem și schimbări în stilul de viață.

Write a comment